En dejlig søndag
Her er jeg lige stået op, og sidder inde i far og mors seng og ser børne-tv.
Efter morgenmaden hyggede vi os inde på mit værelse.
Mor læser højt af nogle bøger for mig, mens hun har mit hårspænde på.
Jeg sidder selvfølgelig pænt og lytter efter på gulvet sammen med Løve.
Her er vi på vej ned til Slotssøen med en stor pose rugbrød til ænderne.
Jeg fulgtes med min mor og far ned til Slotssøen.
Nøj hvor var der mange ænder og måger – og også en enkelt gås.
Her er jeg igang med at dele ud af rugbrødet.
Det var godt at vi havde en stor pose med, for de var meget sultne.
Her er så den enlige gås, der også vandrede rundt ved Slotssøen.
Det er med at holde godt øje med alle fuglene, så man ikke pludseligt bliver overfaldet
fra en af siderne.
Det er rigtig sjovt og hyggeligt at være med til at fodre ænderne.
Og som en sød og velopdraget pige så vinker man selvfølgelig farvel til ænder, måger og gåsen, når man går igen.
Disse ænder kom løbende efter os i håb om at vi havde mere brød – men de måtte gå skuffet derfra igen.
